10 najboljih elektronskih albuma 2019.godine

Od planetarno poznatih imena, preko regionalnih favorita do obećavajućih producenata – ova muzička izdanja su najveći krivci za ritmično mrdanje kukovima i klimanje glavama.

Thom Yorke / ANIMA (XL Recordings)

Frontmen Radioheada, Thom Yorke predstavio je treći solo album koji se gotovo u potpunosti oslanja na elektroniku jednostavnih beatova sa miksovanjem raznoraznih žanrova poput dubstepa, tehno elemenata, house zvuka. Njegov vokal stapa se sa sintetičkom instrumentacijom stvarajući jedinstven muzički sistem i osećaj da se sve dešava u nekom snu. Sad, ponekad laganom, ponekad košmarnom. ANIMA nije na prvu loptu, možda će biti potrebno više vremena da vas „pukne“, ali jednom kad se to desi, verujem da neće izbijati iz vaših zvučnika.

Kedr Livanskiy / Your Need (2MR)

Yana Kedrina aka Kedr Livanskiy dolazi iz Moskve i velika je zaljubljenica u deep house, ghetto house i UK jungle zvuk što se sve može primetiti na ovom izdanju. Trake su energične, brze, poseduju pop senzibilitet i uz veliku upotrebu loop i eho efekata čine stvari dodatno atraktivnijim. Njen glas još više doprinosi primamljivosti pesama, a pevanje na ruskom posebno očarava.

Minilinija / Rollin’

Ovaj beogradski superkvartet/projekat čine Dejan Vučetić Vuča (Darkwood Dub), Vladimir Đorđević Vlaca (Lira Vega, Neočekivana Sila…), Radan Đorđević (DJ Rahmanee) i Boris Mladenović (Jarboli, Škrtice). Za razliku od muzike njihovih matičnih bendova, ovde su nam ponudili psihodelični house zvuk sa repetitivnim ritmovima i catchy beatovima koji predstavlja pravi spektakl za sve one koji se na klupskom danceflooru osećaju kao kod svoje kuće.

Floating Points / Crush (Ninja Tune)

Mančesterski dj i producent Sam Shepherd na svom trećem studijskom izdanju pokazao je zavidno umeće pronalaženjem balansa između zvuka analognog sintisajzera sa žičanim i drugim akustičnim instrumentima instrumentima, odnosno frenetičnih plesnih bangera sa krhkim, nežnim melodijama. Teme se kreću neočekivanim tokovima, tražeći put od iščašenih, bučnih synth pasaža do sasvim harmoničnih deonica. Ta nepredvidljivost je ono što ovom izdanju daje određenu dozu šarma.

Caterina Barbieri / Ecstatic Computation (Editions Mego)

Muzika na novoj ploči italijanske kompozitorke deluje kao sasvim regularna zvučna pozadina putovanja svemirske letelice kroz vasionu. Tenzija koju stvaraju modularni sintisajzeri nastaje od samog starta i desetominutne numere “Fantas”, dok nas kasnije Caterina uvlači u eksperimentalni vrtlog zbog čega je mnogi smatraju jednom od najuzbudljivijih imena na elektronskoj sceni. Posebno se izdvaja “Arrows of Time” gde dominiraju anđeoski vokali, pa atmosfera dobija određeni svečani karakter.

Anna Meredith / FIBS (Moshi Moshi Records)

Škotska muzičarka imala je veoma uspešnu godinu iza sebe. Soundtrack za film, brojni nastupi na top festivalima i, naravno, drugi studijski album. FIBS je kolekcija izvrsnih upbeat numera u kojima rapidna kanonada synthova i bas zvuka instantno podstiču na đuskanje. Anna poseduje klasično muzičko obrazovanje, pa je i to vidljivo u momentima kada kombinuje simfonijske elemente sa elektronikom. Zarazne melodije, česte promene tempa, slatki vokali, pitke melodije čine ovaj album vrlo prijemčivim i ugodnim za slušanje.

HVOB / Rocco (PIAS)

Iza imena HVOB krije se austrijski duo Anna Müller i Paul Wallner koji nam donose zavodljivu kombinaciju hipnotičkih plesnih melodija, sa dominantno melanholičnom atmosferom uz koju se nežni ženski vokal savršeno uklapa. U pitanju je ploča koja opisuje proces vraćanja u život nakon raskida i pratećim poteškoćama. Ploču su posvetili obožavateljki koja im je nakon nastupa prišla i rekla kako joj je njihova muzika pomogla da prevaziđe vrlo turbulentan period života.

Monya / Straight Ahead (HANDS)

Monya je originalno poljskog porekla, ali već deceniju živi i stvara u Berlinu. Iako ima vlastitu etiketu, svoj drugi album objavila je pod pokroviteljstvom HANDS lejbla. Straight Ahead je uzbudljiva elektronska fuzija različitih žanrova sa moćnim ritmovima koja se može okarakterisati kao industrial techno sa teškim beatovima, ali uz par minimalističkih traka koji se sjajno uklapaju u čitavu priču.

ABOP / △ aka Delta (PDV Records)

Imalo je smisla ovoliko čekanje na prvi dugosvirajući album zagrebačkog sastava. Pet pesama ukupnog trajanja preko 40 minuta inspirisane su retro futurizmom, naučnom fantastikom, kosmičkim psihodeličim zvukom i predstavljaju pravu napast na klupske plesne podijume. U pitanju su muzičari poznati po radu u bendovima kao što su Elemental, Pips Chips & Videoclips, Kries, a zanimljivo je da su u postavi zastupljena dva bubnjara. Ubitačna klinika za đuskanje za kraj godine.

 

Bella Technika / Section (PDV Records / Odličan hrčak)

Bella Technika je projekat nekadašnjih članova benda Darkwood Dub, kojima se u nekom trenutku priključila operska pevačica Katarina Jovanović. U pitanju je klupski, plesni album sa izraženim, ali nikako nasilnim elektro beatovima čija produkcija prevazilazi regionalne okvire, a zaista je uživanje slušati kako se Katarina snalazi u ovom formatu. Njeno angažovanje ovde je pun pogodak. Zarazni ritmovi plene i podstiču na igru, fantastično se slažu klavijature sa gitarama, a na albumu se nalaze i chill deonice gde dominiraju dodatni zvučni efekti.

HONORABLE MENTION:

Pored pomenutih preporuka, bacite uho na albume koje su objavili Holly Herndon (Proto), Barker (Utility), Octo Octa (Resonant Body), Shekuza (De Sica), Blanck Mass (Animated Violence Mild), Jayda G (Significant Changes), Anthony Naples (Fog FM)…

Izvor : beforeafter.rs 

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

1 × three =